سوالات متداول

DSL به معنای خط دیجیتال مشترک است كه شیوه‌ای کم هزینه با سرعتی مطلوب برای استفاده از اینترنت است. با استفاده از خطوط تلفن معمولی می‌توان از این تکنولوژی استفاده كرد.
ارتباط DSL از طریق سیم تلفن شما برقرار می‌شود بدون این که اختلالی در ارتباطات تلفنی به وجود آید. به شرط این که مودم همیشه به خط وصل و روشن باشد، ارتباط شما با اینترنت همیشه برقرار خواهد بود. در عین حال این کار برای مکالمات تلفنی مشکلی پیش نمی‌آورد.
پس از برقراری ارتباط هزینه ثابت خط ADSL به شکل ماهانه و با توجه به پهنای باند و سرویس دریافتی، محاسبه می‌شود. هزینه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه می‌شود و ربطی به استفاده از خط ADSL ندارد.
سرعت تبادل دیتا در ADSL به صورت نامتقارن است. یعنی سرعت دریافت و ارسال اطلاعات برابر نخواهد بود

ضریب اشتراک سرویسهای حجمی معمولا 1 به 4 میباشد.

حجم مصرفی سرویس شما در هر دوره شامل مجموع میزان ترافیک دانلودها، صفحات اینترنتی مشاهده شده و حجم فایلهای صوتی و تصویری که از اینترنت شنیده و مشاهده کرده اید، چت یا گفتگوی آنلاین، استفاده از نرم افزارهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی ، آپدیتهای اتوماتیک ویندوز و آنتی ویروسها و … و حتی ناشی از برخی ویروسها میباشد.
شما میتوانید ساعات اتصال و میزان مصرف خود را در سامانه امورمشترکین my.refatec.ir مشاهده کنید

خیر نیاز به دیسکانکت نمیباشد و سیستم به صورت اتوماتیک در تایم رایگان از حجم شما کسر نمیکند. ( در واقع حجم مصرفی را محاسبه ریالی نمی کند یا 50% در برخی سرویسها )

در کلیه سرویس ها اگر مشترک به هر دلیل زودتر از پایان مدت زمان اشتراک ، اقدام به خرید حجم یا تمدید سرویس جدید نمایند زمان و حجم احتمالی مانده از قبل قابل انتقال به سرویس جدید نخواهد بود.